Beleid in beeld

Overzicht op het waarom, wat en hoe van je programma. Goed zicht op de nieuwe werkwijze of direct het nieuwe beleid in beeld.
Om te weten of je de inhoud van je concept, proces of project op scherp hebt staan, kun je het aan een visuele testcase onderwerpen. Als je het kunt uitleggen kun je het tekenen. En als je het kunt tekenen, dan kun je erover communiceren. Lukt dat niet, dan is er werk aan de winkel. Visueel werken is de beste test die je maar kunt bedenken om erachter te komen of het klopt wat je doet. Als we tekenen wat klopt, ontstaat er kernenergie. En met die kernenergie kun je bergen verzetten. Visueel werken genereert niet alleen energie met betrekking tot wat je aan het doen bent, maar ook overzicht, begrip en houvast tijdens het denkproces. En als klap op de vuurpijl helpt het je om aan derden uit te leggen waar en waarom je ergens mee bezig bent.
Wij helpen je met het uitlijnen met de kern van de inhoud waarbij we ons laten leiden door die kernenergie. De essentie van je inhoud maken we zichtbaar door een inzichtgevend visueel proces. Daarna leveren we heldere en overzichtelijke communicatiemiddelen op waarmee je direct naar buiten kunt treden!
-
Tijdens een of meerdere kernsessies gaan we samen op zoek naar de essentie van de te communiceren boodschap. We stellen vragen en maken het proces visueel zichtbaar. Door samen te schetsen krijgen jullie goed zicht op de kern van de zaak en op de eventuele obstakels. Zo lijnen we jullie boodschap uit met de kern van de organisatie: we zorgen dat wat je communiceert in alignment is met wat je wilt bereiken.
We laten ons leiden door het proces van dat moment en bekijken per keer wat er nodig is aan uitwerking en oplevering. Ook kan blijken dat eventuele visuele interventies nodig zijn om zaken nog scherper te kunnen neerzetten.
Na de sessie(s) dragen wij zorg voor de uitwerking en oplevering van één of meerdere visuele communicatiemiddelen. We zorgen ervoor dat je visueel helder en uitnodigend materiaal in handen krijgt dat je houvast geeft tijdens de volgende stap in het communicatieproces.